2. května 2017

MÉ TĚHOTENSKÉ "MUST HAVE"


Jednou to přijít muselo. Článek na téma těhotenství. Nejde dělat blog a vynechat, že jsem těhotná. :) I když je to už druhé miminko, které nosím pod srdcem, přeci jen jsme si na něj dlouho počkali. Takže nejsem úplně akční, zvídavá a o ničem jiném nemluvící nastávající maminka, tak jako to bylo při prvním těhotenství, ale nadšená a hlavně pokorná, jsem. Užívám si toho zázraku a modlím se, aby vše klaplo na jedničku. O mém strachu, a proč tak dlouho trvalo než jsme si pořídili druhé miminko, vám jak už jsem slíbila napíšu, ale myslím, že ta chvíle přijde, až bude náš malý na světě. I když vše probíhá jak má, přesto to nechci zakřiknout. Dnes se s vámi chci podělit o to, bez kterých věcí a činností se teď v těhotenství neobejdu. Kterými se hýčkám a dělám si těhotenství ještě příjemnější.



1. Mazat, mazat, mazat

Tím asi nikoho nepřekvapím, ale je to prostě č. 1. Byla a jsem zvyklá si mazat každý den ráno, komplet celé tělo. K tomu používám zatím bezkonkurenční NIVEA Resheaping Cream. Večer si pak důkladně promastím bříško NIVEA tělovým olejem Smooth Sensation. Nepoužívám žádné speciální krémy určené pro těhotné. Jen tyto dva.


2. Vitamíny

Tak tohle je velmi diskutované téma. Někdo říká vitamínům ANO jiný NE. Já je užívala i při prvním těhotenství a užívám je i nyní. V prvním trimestru jsem užívala pouze kyselinu listovou. Od druhého trimestru užívám GS Mamavit. Ten si dávám každé ráno po snídani. Pak jsem ještě objevila Gravimilk od Sunaru. Je to instantní nápoj pro nastávající maminky a maminky v období kojení. Ten si většinou dělám večer před spaním. Zatím ne nijak pravidelně, tak 3x - 4x do týdne, ale jakmile doberu GS Mamavit, zůstanu už jen upití Gravimilku. Vyrábí se v příchutích malina, vanilka a čokoláda, kterou piju já. 


3. Kojící polštář

Tak tohle je věc, bez které nedám ani ránu. Spím na něm už od konce třetího měsíce a miluju ho! Jsem člověk, který normálně spí na břiše, což teď není možné. :) Takže usínám tak, že si kojící polštář naskládám tak, že pololežím a polosedím. Prostě jak carevna. :))) Ale je to zvláště teď, když už je bříško větší a rovně na zádech se mi hůř dýchá, ta nejpříjemnější poloha. Během noci, si pak lehnu třeba na bok a polštář si obtočím kolem sebe od hlavy až po nohy, tak, aby mi to bylo příjemné. Pro mě v těhotenství je tohle velký pomocník a nezbytnost. Já ho vlastně na kojení nevyužívala, jen na to spaní, takže za mě by ho měli přejmenovat na "Usínáčka pro těhotné" nebo "Televizní polštář"! K válení u televize je také výborný. :)))



4. Večerní rituál

Na ten se těším každý den. Uvelebím se do postele, odhalím si bříško a na něj položím hudební hračku, která hraje ukolébavku. Dělám to tak zhruba od 16. týdne těhotenství, každý den. Jednak si miminko na hudbu postupně zvyká a je schopno na ni pak reagovat. A to nejen v bříšku, ale i po narození. Stejně jsem to dělala s naší Aničkou, a pak jsme ji stejnou ukolébavku pouštěli před každým spaním. Když pak došlo na nějaký její "splín", byla to melodie ukolébavky, která ji dokázala uklidnit. Navíc je to krásný moment, kdy jste jenom vy a vaše miminko, které na vás reaguje pohyby v bříšku. Když na mě sem tam přijdou pochyby, zda je vše v pořádku, večer si lehnu, pustím ukolébavku a malý začne reagovat, to je prostě nejvíc!


5. Pohyb

Konečně nastal čas, kdy nejsem unavená tak, že bych prospala celý den. Navíc tím jak malý roste, začínám mít problém s tím, že je mi těžko. Snažím se jíst málo a častěji, ale stále jsem nevychytala tu rovnováhu. Proti tomu mi nejvíc pomáhají procházky. To je prostě jistota a jediný způsob, jak se mi uleví. V podstatě jakýkoliv pohyb je fajn, je jedno jestli něco dělám doma nebo jdu na procházku, jen nesmím dlouho sedět. Což je teď v kanceláři trošku problém. :))) 


6. Pořizování výbavičky

Jsem klasická těhule, která prochází klasickými fázemi těhotenství. Od únavy, přes splíny a nálady až po hnízdění. Hnízdění už mám částečně za sebou a trápila jsem tím manžela a Aničku o Velikonočních svátcích. Probrali jsme skříně, vytřídili nepotřebné věci a urovnali půdu, která byla plná věcí po Aničce, ale bylo třeba je probrat a rozhodnout, které jsou použitelné ještě pro chlapečka, a které půjdou do světa. Další standardní fáze je nakupování výbavičky. Nejsem vůbec typ, který by nechával věci na poslední chvíli. Naopak chci mít vše připravené dlouho dopředu. :) Navíc jsem ve fázi, kdy mě baví daleko víc nakupovat pro to malé než pro mě. :))) Takže sjíždím různé servery s mimi tématikou a hledám inspiraci. S každým nákupem jsem klidnější. :) Když teda nemyslím na to, kolik to všechno stojí. :)))

Budu ráda, za vaše tipy na věci, které třeba vám ulehčily péči o miminko. :) Mějte se krásně, Ella.

2 komentáře:

  1. Elisko, prosim Vas jaky mate ten polstar...tehotensky dlouhy do tvaru C nebo ten kratsi? Chci si neco poridit, ale nevim, ktery. Diky Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mám ten dlouhý do tvaru C. Je určitě lepší na tvarování, lépe se tak přizpůsobí Vašim potřebám. A i když věťsina polštařu už to má, jako výplň doporučuji mikro kuličky, které se dobře tvaruji. Mějte se krásně, Eliška

      Vymazat