12. července 2017

BOTANICUS


Jak jsem psala již v předchozím článku TADY, je léto a prázdniny především, jsou spojené s dovolenými, výlety, zážitky. Já mám tento rok s letní dovolenou celkem jasno, už se odvážím jen na výlety, tzv.: okolo komína. Prvních pár dní v červenci
jsem ještě strávila s Andulkou a neteří Vandou u kamarádky na Slapech, ale řeknu vám, že už jsem nebyla úplně klidná, aby se náš Kubík nerozhodl jít na svět trochu dřív. :) Takže raději budu výletovat jen pár kilometrů od baráku a na večer zase hezky zpět domů. :)

KUK - to bylo srandovní, viď mami!? :)))

V sobotu jsme si udělali výlet do Botanicusu v Ostré u Lysé nad Labem. Botanicus je centrum řemesel a bylinné zahrady. Vůbec se nemusíte bát jet tam i s menšími dětmi. Je tu výborné vyžití jak pro dospělé, tak děti všech věkových kategorií. V řemeslné části si můžete vyzkoušet výrobu mýdla, ručního papíru, svíčky, provazu, odrátovat kamínek, rýžovat zlato nebo vytvořit loutku a mnoho dalšího. V Bylinné zahradě, se pak krásně odpočívá, relaxuje a rozjímá.


Anička zkouší psát husím brkem, šlo jí to výborně! :)


Ruční výroba papíru



V celém areálu se platí místní měnou - grošem. Jeden groš = 10,- Kč. Jednotlivá řemesla, která si chcete vyzkoušet, si zaplatíte právě zmiňovanými groši. Ale nemusíte se bát, že tady necháte majlant, každé řemeslo stojí pouhé 1 - 2 groše. I v místním krámku, nakoupíte za tuto měnu. Od mýdel počínaje, přes šperky až po koření a kosmetiku konče. Není tam sice takový výběr, jako v oficiálním obchůdku před pokladnou, ale vše je tu za zlomek ceny, oproti skutečným cenám.

Groše





Když vás začnou bolet nohy, nebo si chcete jen v klidu posedět, nabrat inspiraci na svou zahradu, zajděte si do Bylinné zahrady, to je oáza! Vůbec jsem neměla ponětí, kolik existuje druhů máty nebo třeba tymiánu. Zahrada je rozdělená do osmnácti částí. Mě asi nejvíc uchvátila Levandulová část, úplná simulace Provence. :)





Na webu Botanicusu píšou, že návštěvníci zde obvykle stráví 45 min až 3 hodiny. My jsme tu byli přes čtyři hodiny a horko těžko odtud dostávali děti. :) Každou sobotu je navíc pro návštěvníky připraven doprovodný program. Uplynulou sobotu bylo na programu Bářino toulavé divadlo, takže děti byly velmi spokojené. Za čtyři hodiny člověku vyhládne, a tak jsme navštívili místní krčmu, kde jsme se za celkem 12 grošů naobědvali všichni tři. A zdůrazňuji, že výborně.Vše jsou jednoduchá staročeská jídla. Ale opravdu vynikající!




Na závěr jsem neodolala a stavila se již ve zmiňovaném "opravdovém" krámku Botanicusu, kde už se platí skutečnými penězi a ceny jsou o něco vyšší. Koupila jsem si sušenou kytičku levandule, krém na ruce s esencí pomeranče a 100% přírodní masážní olej, který je tzv. nosný, proto do něho můžete přimíchat jakoukoliv vaši oblíbenou vůni. Já nepřimíchala nic, protože mi olejíček voní jako miminko a mažu si s ním bříško. Je super, i když pokožku krásně promastí, tak nezanechává mastný film a stopy na oblečení.


Přesto, že bylo ten den poměrně teplo, je v celém areálu dostatek míst, kam se před sluníčkem schovat a odpočinout si. Oba s manželem jsme se shodli, že tu rozhodně nejsme naposled a zapsali jsme si toto místo jako tip pro výlet, až k nám přijedou naši přátelé z Německa. Budou nadšení a vy, pokud jste tam ještě nebyli, určitě si naplánujte výlet. :)


Aničky výrobky z jednotlivých řemesel, chybí jen mejdlíčko, které si vyrobila ve tvaru srdce, a které nyní musí tři týdny vysychat. V oranžové nádobce, je vyrýžované zlato! :)


Létu a výletům, zdar! 

Žádné komentáře:

Okomentovat